Nutizie - Cumu deduce apprussimativamente u flussu luminosu di una lampada per illuminanza puntuale?
  • Faretti da soffittu
  • Luci Spot Classiche

Cumu deduce apprussimativamente u flussu luminosu di una lampada per illuminanza puntuale?

Cumu deduce apprussimativamente u flussu luminosu di una lampada per illuminanza puntuale?

Eri, Liu m'hà fattu una dumanda: una lampada di 6 watt, un metru d'illuminazione 1900Lx, allora u flussu luminosu hè menu lumen per watt? questu Era difficiule, ma li aghju datu una risposta, è ùn era micca necessariamente a risposta ghjusta, ma a derivazione era abbastanza interessante.

Avà parlemu di cumu derivà lu.

 

Cum'è tutti sapemu, a formula simplificata per calculà l'illuminazione puntuale hè:

1

E — illuminazione puntuale

I — Intensità massima di a luce

h – A distanza trà u luminariu è u puntu di calculu

 

Cù a formula sopra, pudemu ottene l'intensità luminosa massima di a lampada sottu l'ipotesi chì a lampada sia illuminata verticalmente à u puntu di calculu. Cum'è dettu in e cundizioni sopra, l'illuminanza à 1 metru hè 1900lx, allora l'intensità luminosa massima pò esse calculata à 1900cd.

 

Cù l'intensità massima di a luce, ci manca sempre una di e cundizioni più impurtanti, vale à dì a curva di distribuzione di a luce, dunque aghju dumandatu l'angulu di u fasciu di a curva di distribuzione di a luce, è aghju utilizatu altri modi per truvà una curva di distribuzione di a luce cù u listessu angulu di u fasciu. Benintesa, ci sò parechji tippi di curve di distribuzione di a luce à 24°, è hè pussibule chì e curve sianu alte, fine è grosse, è cercu a curva di 24° più perfetta.

 

 

2

Figura: Curva di distribuzione di a luce à un angulu di fasciu di 24°

 

Una volta truvata, apremu a curva di distribuzione di a luce cù u bloccu note è truvemu a parte di u valore di l'intensità luminosa.

3

Figura: U valore di l'intensità luminosa di a curva di distribuzione di a luce

 

U valore di l'intensità luminosa hè copiatu in EXCEL, è dopu a formula hè aduprata per calculà altri valori di l'intensità luminosa quandu u valore massimu di l'intensità luminosa hè 1900.

4

Figura: Usendu EXCEL per calculà altri valori d'intensità luminosa quandu l'intensità luminosa massima hè 1900cd

 

In questu modu, ottenemu tutti i valori di l'intensità luminosa aghjustati, è dopu rimpiazzemu i valori di l'intensità luminosa aghjustati in Notepad.

5

Figura: Rimpiazzà u valore originale di l'intensità luminosa in u bloccu note cù u valore di l'intensità luminosa aghjustatu

 

Fattu, avemu un novu schedariu di distribuzione di a luce, l'impurtaremu in DIALux, pudemu ottene u flussu luminosu di tutta a lampada.

6

Figura: U flussu luminosu tutale di 369lm

 

Cù stu risultatu, verificemu chì l'illuminazione di sta lampada à 1 metru ùn hè micca 1900lx.

 

7

Figura: L'illuminazione puntuale à 1 metru hè 1900lx secondu u diagrama di u conu

 

Ebbè, ciò chì hè statu dettu sopra hè tuttu u prucessu di derivazione, micca assai rigurosu, basta à dà una idea, ùn pò esse assai precisu, perchè in u mezu, ch'ella sia l'acquisizione di l'illuminanza o a derivazione di a distribuzione di a luce, ùn pò esse precisa à 100%. Solu per dà à tutti una cumpetenza di stima.

 

da Shao Wentao - Signore Buttiglia Luce


Data di publicazione: 30 dicembre 2024